Ezek lesznek 2018 digitális marketing trendjei

///   2018. január 11., készítette Vanda

A digitalizáció rohamosan fejlődik, így a fogyasztók igényei is változnak. Az utóbbi években már megszokhattuk, hogy az év végével számos cikk jelenik meg arról, hogy milyen digitális marketing trendek befolyásolják majd az elkövetkezendő időszakot. Az alábbiakban bemutatok 6 digitális marketing trendet, melyekre érdemes lesz odafigyelni 2018-ban:

  1.  Hangalapú keresés

Egyre inkább teret hódít magának a hangalapú keresés: 2016-ban, a Google szerint a mobil keresések 20%-a hangalapú kereséssel történt, míg a tinédzserek 55%-a, a felnőttek 40%-a használja naponta ezen funkciót. Ennek segítségével az eddigi rövid és tömör keresési kifejezéseket egyre inkább felváltják az akár teljes mondathosszúságú keresések.

  1.  Chatbotok

Néhány statisztika, amely a chatbotok fontosságát jelzi:

  • A fogyasztók 55%-a interakcióba lépne azon vállalkozással, amely chatbotot alkalmaz problémamegoldásra, 47% vásárolna is egy chatbottól. (HubSpot 2017)
  • 21%-uk látja a chatbotot a legegyszerűbb kapcsolattartási módszernek (Ubisend 2017)
  • 2016 és 2021 között a chatbot marketing várhatóan 35%-kal fog növekedni (Marketsandmarkets 2017)
  • 2020-ra a vállalkozások 80%-a fog alkalmazni valamilyen chatbot típusú automatizálást (Business Insider 2016).
  1.  Micro-Moments

A micro-moments pillanatok akkor keletkeznek, mikor valakinek valamire azonnal szüksége van: ezekben a pillanatokban automatikusan okostelefonunkhoz nyúlunk, hogy a lehető leggyorsabban megoldást találjunk a fennálló problémára, az interneten lévő információáramlás felhasználásával. Azok a hirdetők lehetnek a „micro-moments nyertesei”, akik ezekben a pillanatokban olyan tartalmat tudnak szolgáltatni, melyek kellőképpen megfogják a fogyasztót. A Google adatai is alátámasztják a micro-moments fontosságát: az okostelefonnal rendelkező turisták/utazók 69%-a keres utazási ötleteket, miközben sorban áll valahol, vagy várja a metrót. Az okostelefon-használók 91%-a keres információt okostelefonján egy elvégzendő feladat közben.

  1.  Kiterjesztett valóság

A kiterjesztett valóságban a valódi térbe, melyben tartózkodunk, vetítődnek bele a valóságban ott nem lévő elemek, pl. kép, szöveg vagy videó formájában. A kiterjesztett valóság tehát leginkább a felhasználói élmény szempontjából fontos. 2017-ben az IKEA olyan applikációval rukkolt elő, melynek segítségével okostelefonon vagy tableten keresztül elhelyezhetjük a megvásárolni kívánt tárgyakat a lakásunkban.

  1.  Videó marketing

Napjainkban az információátadás formája videón keresztül a leghatékonyabb:

  • 2019-re a webes forgalom 80%-át a videók fogják igényelni (SmallBizTrends)
  • A fogyasztók 64%-a nagyobb valószínűséggel vásárol meg egy terméket, miután megnézett róla egy videót, 90%-uk szerint a videók segítik őket abban, hogy melyik terméket válasszák (HubSpot).
  1.  Influencer marketing

Az influencer (véleményvezér) marketing lényege, hogy a vállalkozások olyan személyek (hírességek, bloggerek, vloggerek, youtuberek) kezébe adják termékeiket, akik sok követővel rendelkeznek, így könnyebben eljuttatják reklámjukat a célközönséghez. Nem véletlen, hogy a marketing és  kommunikációs szakemberek 67%-a foglalkozik  promóciós személyekkel (eMarketer).

Forrás: AppSamurai – 5 Digital Marketing Trends for 2018 That Prove Mobile-First

5 Digital Marketing Trends For 2018 That Prove Mobile-First

//  Megosztás